tankarfranmamman.blogg.se

I den här bloggen skriver jag om mitt liv som 3 barnsmamma på halvtid samt om mina intressen och saker som jag tycker om att göra.

examinerades till sjuksköterska våren 2012 men....

Publicerad 2013-11-07 15:20:00 i Allmänt

Jag studerade till Sjuksköterska på Gävle högskola i 3 år teori varvades med praktik samt praktiska övningar på dockor i skolan och olika former av tentamina. Jag blev nästan färdig sjuksköterska men pga en svårt belastad livssituation samt nacksmärta lyckades jag inte fullfölja det som var kvar på min utbildning nämligen c-uppsatsen, OSCE stationerna och där ingick att lösa matematiska uppgifter under kort tidspress och då jag alltid haft svårt med matten så kan man säga att det var där jag stupade på målsnöret. Samtidigt gick jag igenom en svår skiljsmässa och en flytt och hade fullt sjå att få allt att gå smidigt med mina 3 barn som också hade det jobbigt i den nya livssituationen. Det är möjligt att göra klart utbildningen i framtiden men jag har tagit beslutet att jag kämpade på för länge och att jag inte längre har resurser för att göra klart min utbildning varken ekonomiskt elelr i form av egen energi och kapacitet. Så framtiden är nu liksom en gåta och det må få ha sin tid att se vad som kommer att ske.
 
lycka till för er som blev färdiga med er utbildning och idag jobbar för fullt! Lycka till också till er som valde att hoppa av och välja en annan utbildning och lycka till er som vill eller ska söka in till sjuksköterska i framtiden!
Allt gott till er, och ni behövs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela