tankarfranmamman.blogg.se

I den här bloggen skriver jag om mitt liv som 3 barnsmamma på halvtid samt om mina intressen och saker som jag tycker om att göra.

Exem

Publicerad 2013-11-08 12:55:22 i Allmänt

Ibland önskar man att man snabbt kunde få tag på läkemedel utan att behöva ta sig till doktorn. Jag menar jag har ett exem på höger fot 4x4 cm stort och en del i hårbotten, detta har jag haft i 2 års tid, har säkert brutit fram pga stress eller viss ärftlighet. Min pappa hade psoriasis. Jag har prövat med receptfri hydrokortisonkräm 1 procentig och mjukgörande kräm men det hjälper inte. Varför kan man inte sälja även 2 procentig kortisonkräm receptfritt på apoteken? För det är väl ändå bara dem med svårare exem som skulle köpa den? Det känns bara så löjligt att söka läkarhjälp för ngt så futtigt...
 
Min mellandotter hade atopiskt exem då hon var liten, då var det mildison och eloconkräm som gällde minst 2 ggr dagligen på de exema partierna. ( Tyvärr har ja ju ej krämen kvar.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela