tankarfranmamman.blogg.se

I den här bloggen skriver jag om mitt liv som 3 barnsmamma på halvtid samt om mina intressen och saker som jag tycker om att göra.

sonen har feber

Publicerad 2013-11-08 12:15:00 i Allmänt

 
 
Då har sonen feber sin andra dag idag. I natt vaknade han kl: 03.00 och grät, jag kände på pannan som var stekhet. Har tyvär ingen fungerande termometer för närvarande:( Men skulle tippa på att febern då var runt 39-40 grader, han yrade något om att min mask nu var borta. Jag gav alvedon, saft med sugrör fuktade en kall handduk som jag vek ihop och lade över pannan. Öppnade verandan för att få in lite frisk luft till vardagsrummet då vi låg i bäddsoffan där. Sonen andades högt och ytligt och ögonen var trötta men det var svårt att somna, jag tror att vi båda låg och skruvade och vred på oss i över 2,5 timme innan vi slutligen somnade om. Vaknade igen då döttrarna gick upp för att gå till skolan. De är så duktiga tjejerna som ställer klockan själva, klär sig gör sin egen frukost och iväg:). Sedan låg jag och drog mig en stund i soffan och Lucas såg på barntv. När det närmade sig lunch upptäckte jag att alvedon och treo var slut och att det inte fanns någon mjölk och nästan inget bröd. Ringde till min supersnälla syster som kom och passade lucas en stund så att jag kunde gå till Ica och handla hem lite ätbart och medicin. Nu är det mera fart på grabben han är på benen trots sin feber och undrar vad vi ska göra idag. Så jag har lovat att hitta på nåt bra och jag tror vi ska ta fram en kortlek som han aldrig tidigare sett som handlar om lustiga familjen, hade en liknande som barn och det är ett rätt så roligt spel där man samlar på familjer som hör ihop:) Men han är gald ändå som ni ser trots febern.
 
Ha det gott alla från tänkande mamman

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela