tankarfranmamman.blogg.se

I den här bloggen skriver jag om mitt liv som 3 barnsmamma på halvtid samt om mina intressen och saker som jag tycker om att göra.

November

Publicerad 2013-11-12 09:59:20 i Allmänt

Ja detta är nog årets stressigaste månad på hela året samt december. Julen börjar ju närma sig, man ska hinna så mycket och helst lite till. Det ska ordnas med julklappar det ska ordnas med pynt och städa och hinna hälsa på nära och kära, man liksom slår knut på sig själv för att räcka till. Jag är rörande glad över att ungarna ska fira julaftons kvällen/eftermiddagen hos mig i år. Vi blir antingen hemma hos mig, min mamma eller min syster det är inte riktigt bestämt ännu. Annars tycker jag att det för närvarande bara är vardag och åter vardag med det alla möjliga olika problem att försöka lösa. Ibland påminns jag dock av vad en klok person sade till mig ganska så nyligen. Just nu är det viktigt att tänka extra mycet på dig själv, spara dina krafter, göra det som du trivs med för att ladda batterierna. ja jag ska även försöka göra detta  på något vis. Jag skulle vilja likna mig själv vid skalman, jag gillar skarpt hans mat och sov klocka och alla hans bra uppfinningar. Förrästen är jag lite lik honom, då det värsta ord jag vet är att: -Skynda. Mitt motto är istället - att skynda långsamt leder också framåt. Så det så!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela